Топъл шоколад

четвъртък, 26 септември 2013 г.
Всяка есен и зима апетитът ми за топъл шоколад се засилва. Това е може би единственото нещо, от което не ми е гузно, че поглъщам баааая калории.
Обожавам го под всякакви видове (освен от бял шоколад, блях) с всякакви добавки. Но най-любимия ми е черният, натурален шоколад, около 70-80% какао.
Тук ще ви кажа любимите ми рецепти и трикчета за домашно направен топъл шоколад.



Моят личен фаворит е черен шоколад с бита сметана и маршмелоу. Ето и как го приготвям:

- В малка тенджерка сипвам прясно мляко, около 250-300 мл. Чакам го почти да заври и тогава намалям котлона на по-ниска степен и прибавям около 100 гр. начупен черен шоколад (по ваш избор може и повече, или по-малко. Аз предпочитам този на Lindt). Започвам да бъркам бавно, докато шоколада се разтопи в млякото и двете започнат да се сгъстяват. Млякото и шоколада не трябва да врат много време, защото накрая става голям горчилак. Така че, бъркате си енергично и преценявате на око.
Когато млякото и шоколада вече са готови, сипвате в любимата си чаша, добавяте колкото бита сметана искате и накрая слагате и парченцата маршмелоу. (аз ги режа дребни, много по-вкусно е така) И воала, вашата голяма порция прекрасност е готова.
Другата ми любима рецепта е с портокалови корички. Процедурата е същата, само че се настъргва на ситно редне малка част кората от портокала.
Можете да използвате всякакъв шоколад, включително и готварски. Прибавяйте каквото ви коремче иска - маршмелоу, бита сметана, малини, ягоди, бонбонки М&M,  ванилия, Нутела...
Опциите са много, а насладата е гарантирана. Само не забравяйте, че с тази сладост не бива да се прекалява, колкото и да е вкусно.

А вие имате ли любима напитка за студеното време? И имате ли си някакви ваши рецепти и ритуали при правенето/пиенето им? :)

2 коментара:

  1. Мммм разкош <3 И понеже веднага ми се прииска чаша горещ шоколад, а нямам нужните продукти за истински такъв, си пуснах един от онези на капсули - все е нещо, макар да е далече от тази прекрасност на снимките :) Наздраве!

    ОтговорИзтриване
  2. Божественярско ... Сега вече е студено и започвам и аз да си бъркам тази вкусотия ;)

    ОтговорИзтриване